Op zondag 12 januari 2020 wordt in Mheer een zeer succesvolle traditie voortgezet. Het jaarlijkse nieuwjaarsconcert is een begrip in de wijde omgeving en wordt zeer druk bezocht. En ook deze keer is er weer gezorgd voor een gevarieerd en muzikaal hoogstaand programma met diverse solisten.

Het concert wordt geopend door het slagwerkensemble van de Koninklijke Harmonie Sint Cecilia onder leiding van hun instructeur Patrick De Bie. Zij worden bijgestaan door een aantal muzikanten uit het orkest en begeleiden onder meer zangeres Ysabeau Cratsborn.

Ysabeau Cratsborn uit Mechelen is 15 jaar jong. Zij studeert aan het  Sophianum in Gulpen en heeft als grootste hobby’s gitaarspelen, zingen en dansen. Zij kan, naar eigen zeggen, haar gevoel helemaal kwijt in de muziek. Zij treedt ook op in familieverband met haar zus en haar moeder. Verder heeft Ysabeau in 2016 reeds haar medewerking verleend aan het Mheerder nieuwjaarsconcert in het koor van Marion Lambriks.

Dan is het de beurt aan het harmonie-orkest. Onder de leiding van hun dirigent Bart Deckers brengen zij onder het thema ‘LIMBURG’ een zeer gevarieerd programma. Van Limburgse evergreens als ‘het kapelke’ tot hedendaagse nummers van Rowen Hèze. U kunt ze allemaal langs horen en zien komen. Natuurlijk horen hier ook solisten bij. Zij zullen het Limburggevoel trachten over te brengen op de zaal.

Zo kunt U luisteren naar:

Christian Martens

Begon 17 jaar geleden met klassiek piano en saxofoon. Kwam er gaandeweg achter dat zijn grote passie bij de lichte muziek ligt. Nam in 2008 en 2010 deel aan het Prinses Christina Concours en behaalde in 2008 de aanmoedigingsprijs. Studeert aan het Conservatorium te Amsterdam afdeling lichte muziek met als hoofdvak saxofoon. Speelt in diverse bands en timmert sinds kort aan de weg met zijn eigen projectmatige band: “the music mates”

Rob Reyners

Rob Reyners uit Roermond studeerde Jazz Zang en Docent Muziek aan het Conservatorium te Maastricht. Hij is een duizendpoot; zingen, dirigeren, bugel, trompet en piano spelen, theater maken, sketches en gedichten schrijven, componeren, arrangeren, produceren en les geven. In januari 2013 presenteerde hij zijn eerste CD "Haven't Met You Yet" en in september 2015 maakte hij zijn tweede CD "The Winner". Deze tweede CD maakte Rob naar aanleiding van het winnen van de EuJazz Young Talent Award in 2013. In 2016 won hij de Sweet Sorrow Award. Rob produceert daarnaast samen met collega en goede vriend Bart Segers allerlei voorstellingen onder de bedrijfsnaam ‘OH producties’. In 2017 zijn ze gevraagd voor de grote productie opera bouffe Schinderhannes, in 2017 en 2018 organiseerden ze de succesvolle interdisciplinaire shows ‘Rob Reyners and Friends’ en in 2018 de druk bezochte theatertournee ‘Kent U Deze Nog?’, met daarvan de reprise in 2019. In combinatie met zijn unieke performance is ieder optreden een genot om naar te kijken.

Rob Mennen

Rob is een veelgevraagd pianist/begeleider. Flexibiliteit en humor zijn voor hem sleutelwoorden en door zijn ruime ervaring is hij breed inzetbaar. Na zijn klassieke studie aan het Maastrichts conservatorium, die hij Cum Laude afsloot, speelde hij 15 jaar in coverbands en maakte zich de lichte muziek eigen. De laatste jaren is hij veelvuldig te zien in het theater met tournees in binnen- en buitenland met o.a. Mirusia, Maurice Hermans en Jack Vinders. Daarnaast werkt hij met enige regelmaat samen met Suzan Seegers, Ernst Daniël Smid, Esmee Dekker, Martin Hurkens en Dyanne Sleijpen. Met Sanne Gloria Verboom speelt hij de cabaretvoorstelling “Yes, we can’t”, waarmee ze in 2018 na een korte theatertournee door het land een halve finale plek bij het landelijk bekende Cameretten, in de wacht sleepten.

Zij allen zorgen voor een geweldig muzikaal begin van het jaar 2020. Natuurlijk is er ook nog ruimte voor een aantal verrassingen. Het belooft weer een verrassend en spannend concert te worden. Dit mag U niet missen. Reageer daarom snel.

Het concert op 12 januari 2020 begint om 14.30 uur. Zaal gaat open om 14 uur. De entreeprijs is € 12,50, inclusief een wafel en een glas champagne.

Kaarten zijn o.a. te bestellen bij de leden van de harmonie en via de webshop: Kaarten Nieuwjaarsconcert